torsdag 7 maj 2009

Diskret

Maken kom hem från fullmäktige och satte sig i köket med mig. I rummet intill låg de två minsta och sov djupt. Vi drog för säkerhets skull igen dörren så att de inte skulle väckas.

Jag berättade om utvecklingssamtalet med Sexåringens fröken och så talade jag om att jag köpt den där legolådan Sjuåringen önskar sig på sin födelsedag nästa månad.

"Vad har ni gjort ikväll?", viskade maken.
"Vi har bakat och kollat lite på Hajen 2", viskade jag tillbaka.

"HAN DOG NÄR HAN BET I EN ELLEDNING!", ropade Sjuåringen från sovrummet.

9 kommentarer:

mammanonna sa...

Ungar! Men vill han inte egentligen ha en hundvalp i födelsedagspresent?

Jessica sa...

Små grytor har också öron sa alltid min mormor. Fast hon gillade inte barn så vi ignorerade alltid henne eller, då, utvecklade ett Mighty Mouse Hearing.
Jag känner mig inte så förvånad över att ungen har mikrohörsel, de verkar ha det ;). dör hajen i hajen två av att tugga tå en elledning?

Kristina sa...

Konstigt med ungar! De uppfattar alltid mer än föräldrarna tror. Men att de sover selektivt är väl relativt nytt i evolutionen? eller äe det kanske en riktigt rudimentär egenskap som man växer ifrån?

Kotte sa...

Haha, påminner om när jag var liten.
Superhörsel och känsla för när det pratades om en :)

Raggoparden sa...

7 maj.. du skriver lika sällan som jag numer :) undrar om det är vädret?

Howdy Sailor sa...

Helt riktigt noterat! Är inne i en hata-allt-som-har-med-datorer-att-göra-period.

Lallis - liv och leverne sa...

*ler*
Ja, vad de hör, di barna;)
Kram Lallis

Raggoparden sa...

Inte hata datorer längre, va? Snart ryker du på min enmånadsregel, och det vore himla trist :(

mammanonna sa...

Hej!
Hataalltsomharmeddatorerattgöra är väl inte så farligt egentligen. Hoppas livet är OK för övrigt.