onsdag 27 januari 2010

Morgonbestyr

På exakt samma tid hinner ...

... jag

  • duscha och klä på mig
  • väcka barnen
  • tvätta och klä barnen
  • fixa frukost
  • äta frukost
  • lägga frukt i väskor
  • gräva fram två bilar
  • fylla bilarna med väskor, skridskor och en fiol
  • fylla en av bilarna med barn.
... maken

  • duscha och klä på sig.

Uppdatering: Man ska inte svara i affekt heter det, och nu inser jag att man inte ska blogga i affekt heller. I morse studsade maken upp och klädde sig och barnen och mig också för den delen om jag inte hade stoppat honom. Sedan fixade han te och varma mackor innan han flängde iväg med bilen och hämtade grannbarnen så att de kunde samåka med oss. Jag vet ju att han aldrig läser den här sidan men det är inte utan att man undrar ...

6 kommentarer:

mammanonna sa...

Du har en magisk blogg - skriv vad som är fel så rättar det till sig automatiskt!

Cecilia N sa...

Intressant att en del av tiden var ni inne i duschen samtidigt ... och sen kom du in med barnen och tvättade dem.

Eller ni kanske har två duschfaciliteter?

cruella sa...

Mina mornar är också lite fucked, kan du skriva om dem så att de rätar upp sig?

Jessica sa...

Tack gode gud gör att du bloggar igen. I affekt eller inte :).
Tänkte bara föreslå att maken kunde skotta fram sin egen bil.

Damen sa...

Men varför läser han inte din blogg? Känner han inte till den?

Howdy Sailor sa...

Hej allihop, jag vet inte riktigt om jag är "tillbaka" men ändå ...

Cecilia: Vi har väldigt många faciliteter eftersom vi bor i en före detta butik ;o)

Mammanonna och Cruella: Visst är det underligt, men det kan ju vara så att han varit i kontakt med en spion också.

Jessika: Problemet med bilarna är att hans var parkerad bakom min så jag blev tvungen att flytta den för att komma ut. Har saknat dig ...

Damen: Jag har frågat honom men aldrig fått ett vettigt svar.