fredag 2 april 2010

Istiden är över!

Äntligen återgår livet till det normala. Sjuåringen gjorde nyss sin femte isshow på två dagar, som Pippi Långstrump om det inte är uppenbart. Kort efter att hon och de andra åkarna gått av isen startade smältningen av den. Nu blir det inga fler skär förrän i augusti.

Sjuåringen är som sagt inte särskilt intresserad av vad koreografen har bestämt. Här anser hon till exempel att det fattas en snurr ... (notera hur snällt de andra står och väntar på linjen).

7 kommentarer:

Cecilia N sa...

Men koreografer, dem anlitar man väl om man inte har några egna idéer? Har man idéer så tar man dem!
Helt i Pippilotta Viktoalias anda.

Damen sa...

Vilken vacker snurr!

Lotten Bergman sa...

Jag ska om två veckor hålla ett megastort föredrag inför hundra miljoner människor om detta mer barns idrottsglädje. Därför måste jag bara fråga:

Får hon skäll? Blir hon tillsagd? Blir någon arg på henne när barnen "ska" stå stilla och hon inte gör det?

Och så håller jag med: vilken vacker snurr!

Jessica sa...

Fantastisk dotter :)!
Ta en extra snurr bara.

Howdy Sailor sa...

Jag tycker nog att snurren illustrerar idrottsglädje: konståkning är så roligt att jag inte ens kan stå still på linjen i några sekunder.

Kotte sa...

Det är ju Pippi, klart hon inte ska hålla sig till koreografin.

Damen sa...

Hälsa dottern! Jag vet inte hur många gånger jag varit här och tittat på hennes fina snurr. Det skulle jag aldrig klara.