fredag 23 juli 2010

Idioten var ute och körde ...

Idioten var ute och körde full igen. Och så blev det som det blev i legenden om finnen Pekka: vägen svängde men inte Idioten så Idioten for åt skogen. Eller, i det här fallet, åt Howdy Sailors trädgård där hennes lilla gula stod parkerad.

Två meter till höger om den lilla gula syns vägen som borde ha valts istället för gräsmattan. Men det vore att kräva för mycket av ett fyllo med alldeles för låg IQ.

Det blev en rejäl smäll. Howdys lilla gula slungades flera meter bort och fick hela fören intryckt. Även Idiotens bil krossades i krocken och Idioten själv fick nog lite ont. Trots det valde Idioten att chansa på att íngen märkt något. Han startade sin bil igen, backade ut och körde i ilfart från brottsplatsen.

Kvar på marken låg splitter från såväl Howdys lilla gula som Idiotens svarta Landrover. Det till och med stod "Landrover" på en av lyktorna som han lämnade kvar. Och i husen intill tryckte grannarna näsorna mot sina fönster.

Med detta vill jag bara säga att jag är tillbaka från min semester och datorn verkar funka fortfarande. Till skillnad från min lilla gula som måste flytta till skroten men som i alla fall förärades med ett sista inlägg.

4 kommentarer:

Comvidare sa...

"ute och körde full igen"

Har vi att göra med en återfallsförbrytare? Tipsa polisen om vilka tider han har för vana att passera er trädgård i rusigt tillstånd. Det gjorde en kompis till mig och svinet åkte fast. Bra, för det är längs den vägen som jag skjutsar mitt barn till skolan.

Damen sa...

Näääe!! Så arg man blir! Vet ni vem han är? Det kanske inte är så svårt att hitta honom annars, en med trasig bil. Usch!

Lotten Bergman sa...

Men vilken grej!

(Förlåt, jag borde fokusera på trafiksäkerhet och nykterhetskontroller och det faktum att ens egen tomt borde vara skyddad mark.)

Men vilken jävla grej!

Howdy Sailor sa...

Jag borde göra en uppdatering för det här blir bara konstigare och konstigare. Vi trodde vi visste vem det var, men ändå inte ...