tisdag 16 juni 2009

Dålig uppfostran?

Åttaåringen har fått ta hem en skrivbok kallad "Mina berättelser". Följande noveller finns att läsa:
  • Förgiftad pizza
  • Pytonön
  • Sländan
  • Alien från rymden
  • Sagan om Manbat
  • Min bästa julklapp
  • Fågelskrämman
  • Tomten som hämnades
  • Jedipojken
  • Robin har rabies
  • Emma har kanser
  • Titanic nummer 2
  • Draken Godsila
  • Loch Ness-odjuret
Vad har vi gjort för fel?

Kolla in stackaren som drunknar och helt korrekt ropar på hjälp på engelska.

8 kommentarer:

mammanonna sa...

I love! Skräcknovellen gör sitt återtåg.

Lotta sa...

Underbart! Eftersom jag själv haft barn i den åldern kan jag se varifrån en del titlar kommer. Men Förgiftad pizza? Robin har rabies? Och till med en tomte som hämnas?

Är åttaåringen en pojke? I min dotters skrivbok var nämligen titlarna annorlunda. Där var det t.ex. Kycklingen som gick vilse, nog så läskigt i och för sig.

Lotta (som hittade hit via mammanonnas blogg)

Kristina sa...

Jag la av att kolla din blogg, för det hände aldrig någonting! Nu ser jag att det har hänt mycket på senaste tiden! Skolböcker som är handskrivna med teckningar slår fortfarande allt! Hur gulligt som helst! Vadå gjort för fel? Han är väl en egen person med egna val. Man kan läsa ut lite vad som händer i hans vardag och vad han bearbetar med sina texter, antagligen! Hur gick det på intervjun?

Jessica sa...

Snygg godzilla!! Eller med s då!
Fel? Jag tror nog att ni har gjort alldeles rätt i att om inte annat så går han sin egen väg.

Ewa sa...

Du har förhoppningsvis fått ett mail nu!

Howdy Sailor sa...

Mammanonna: Jag visade din kommentar för honom och han blev mäkta stolt.
Lotta: Kul att du hittat hit. Åttaåringen är en grabb.
Kristina: Du har helt rätt i att han bearbetar vardagen, men kanske gör vi fel som fyller hans vardag med tvivelaktiga alster? Intervjun är i eftermiddag :o)
Jessika: Jag ska hälsa honom att du gillar Godsila med s. Då blir han jättestolt!
Ewa: Jättetack för mejlet!

Lotten Bergman sa...

Det här var banne mig det finaste jag har sett på länge!

Nu ska jag drömma sött om Robin som har rabies. Allitteration, på min ära!

Webberimakar'n sa...

Lyllos dig som närt en så lovande liten författare. Vad tusan hade du i modermjölken? Heffaklumpar o fillefanter? Läser gärna fler hemskheter.