söndag 7 december 2008

Britney och jag

Min sprillans nya dator avled bara några ögonblick efter att jag packat upp den förra veckan. Snabb som jag är hade jag redan hunnit pensionera den gamla. Skit samma, tänkte jag, varför inte köra en datorfri vecka?

Det sjuka är att absolut ingenting att blogga om har hänt sedan dess. Förrän idag, då jag klampade in i ett omklädningsrum med ångande ynglingar utan en tråd på kroppen: det lokala hockeylaget! Jag kutar ju ut och in i omklädningsrummet varje torsdag, då det är konståkningstjejerna som har det, och tanken har aldrig slagit mig att ishallen delas av flera föreningar.

Låt mig nu beskriva händelsen i detalj, för den är inte helt logisk:

1. Jag rusar in i omklädningsrummet.
2. Jag ser nakna män i 20-årsåldern.
3. Jag tänker "varför står ni här i bara mässingen och snackar istället för att klä på er under konversationens gång?".
4. Jag ber om ursäkt och ...

HÄR KOMMER DET OLOGISKA!!!

5. ... går in i omklädningsrummet intill, som även det är fullt av nakna män i 20-årsåldern som jag ber om ursäkt till och ...

HÄR KOMMER DET HELT SUPEROLOGISKA!!!

6. ... fortsätter in i duschen, där jag ber om ursäkt till en ensam stackars ångande 20-årig hockeyspelare!

Jag säger som Britney Spears i gårdagens dokumentär som jag av någon anledning såg på (och dessutom tyckte om):

"WHAT was I thinking?!"

15 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Varför tänker jag spontant på den gamle gympamajjen vi hade, som alltid skaffade sig ärenden in till tjejernas dusch efter gymnastiken viftandes med någon påstått kvarglömd persedel: "Är det någon av er som saknar denna?"
Antagligen var det samma gamla t-shirt som han visade upp varje gång.
Vad tog du med dig in i duschen?

Jessica sa...

Det är ju inget fel på nakna män ;)

Fast lite konstigt blir det ju att trava rakt in i duschen sådär...

Hur har det gått med datorn?

Howdy Sailor sa...

Pseudo: Jag letade efter min dotter, som var förståndig nog att befinna sig någon annanstans. Nästa gång ska jag ta med mig en av min mans gamla t-shirtar.

Jessika: Datorn är tillbakaskickad till fabrikören. Jag lånar en nu.

Pseudonaja sa...

Ursäkter, ursäkter...
Jag ska förresten till staden med petrokemisk industri imorgon. :-)

Howdy Sailor sa...

Vilket sammanträffande, det ska jag med. Vi måste dejta någon gång, fast imorgon blir det stressigt för jag ska bara hämta en grej inför kvällens möte (f'låt: sammanträde).

Pseudonaja sa...

Ja, det vore trevligt.

Jessica sa...

Dottern ska nog inte befinna sig i ett omklädningsrum med nakna män borde vara en fullständigt korrekt slutledning ;).

Nu konstaterade du ju med egna ögon att hon inte var där.

Howdy Sailor sa...

Jag konstaterade mycket med egna ögon ... ;P

Anonym sa...

Hahahahaha ... Det var väl reptilhjärnan som inte kunde få nog av det ögonen fångade in? ;-)

Min dator hälsar att han verkligen beklagar sorgen efter sin avlidna kusin.

Howdy Sailor sa...

Åh, Lady, hälsa datorn att den klonade tvillingen är i antågande.

Anonym sa...

Ack ja... skall genast bege mej ut på jakt efter omklädningsrum..

Jo, a propos din lilla valpopinionsundersökning; kan man svara "det beror på"?

Howdy Sailor sa...

Ja du, Raggoparden, omklädningsrum kan ånga upp de kallaste vintertider ;0) Vad gäller valpundersökningen får man egentligen inte ens svara nej.

Kristina sa...

Som 40-talist är man så van vid nakenhet både i badet och i duschen att det antagligen skulle kännas helt naturligt med ett gäng nakna killar. För mig alltså! Men som väl är har detta inte hänt mig utan dig! Hälsa datorn från mig också!

Comvidare sa...

Kan alla bloggare flytta norrut och dejta mig istället? Och kan ett par av de bloggare jag syftar på ta med sig ett gäng nakna ynglingar på färden?

Bronsstatyn intill domkyrkan är väl det enda nakna jag lär se på den här sidan om 2008.

Jag behöver ingen valp, jag behöver en kåtbock!

Tesa sa...

Menar du på fullt allvar att du tänkte?
Jag är säker på att min hjärna hade upphört nånstans där redan de första hundradelssekunderna.