fredag 12 december 2008

Ett mycket runt ord

När den folkvalde maken intog talarstolen i det högsta beslutande organet ikväll föll ett mycket runt ord över hans läppar. Ordet rimmar på mitt namn.

Det var inte uppskattat och han bad om ursäkt. Jag, som inte var där, fick givetvis genast reda på det inträffade eftersom mina journalistkolleger håller mig uppdaterad om makens förehavanden. Först tänkte jag "nääää", sen "jisses" och nu sitter jag här och bara fnittrar.

Men kan man klandra en snubbe som är uppväxt i Kortedala och har gift sig med en norrbottning? För att citera kommunfullmäktiges ordförande en gång när jag tog till orda (dock ej i talarstolen):

"Öronen riktigt krullar sig på mig."

3 kommentarer:

Kristina sa...

Mamma skäms naturligtvis! Hur kunde han! Hoppas att det inte var i förklemande mening om någon eller några kvinnor? Vet du något om det?

Howdy Sailor sa...

Det var inte i förklemande mening, tack och lov. Fullmäktige vet att du, som makens mor, värnar om hans språkbruk.

Anonym sa...

Haha! Så det kan gå när haspen (inte?) är på! ;-)

Pst, du nu "snålbloggar" jag ...