lördag 27 december 2008

Vem vill ligga med mig?

Julen blev en fridfull tid med de närmaste. Dessutom lyckades en man med en lustig mössa nästla sig in lite här och där. Nej, jag talar inte om Tomten utan om Påven, vars juliga uttalanden får "ho ho ho" att verka höglitterärt.

Det började den 23:e då hela familjen lyssnade på P1 i bilen på väg till makens faster i Lysekil. Påven hade precis gått ut med årets sammanfattning och slutsats: Det är de homosexuella som är orsaken till världens framtida befolkningsproblem!!! Alltså, jaha du söta lilla påvebubben. Till och med Sjuåringen hoppade till av uttalandet och frågade om fröken hade fel när hon sa att det fanns lite för många människor på vår lilla jord.

Som ni förstår kunde maken och jag inte låta bli att sitta uppe på julaftonsnatten för att beskåda midnattsmässan från St Peterskyrkan live på teve. Granen var 33 meter hög och det var nog Påvens ego också. Fast tala inför folk kunde han inte; till och med välkomsttalet fick han läsa innantill med sin entoniga stämma.

Min lilla inre terrorist tänkte att man kanske skulle släppa en bomb därinne i Petrus sista viloplats. Då skulle ju både Påven och hans kardinaler, de framtida påvarna, gå åt. Men då tänkte jag på pappas ord, som alltid är lika kloka:

"Det är ingen idé att döda Påven för det kommer alltid en till, och en till, och en till. Då är det bättre att låta dem göra dumma uttalanden som tar udden av alla andra uttalanden de gör."

Och det är ju precis det Påven gjorde i år! Fast lite rätt hade han kanske, för det är möjligt att det är just homosexualitet som är lösningen på jordens problem. Skulle så många som möjligt bli gay nu och dessutom passa på att bli rejält promiskuösa (svartsjuka ej tillåtet!) så skulle ju dels befolkningen minska, dels krigen minska genom all peace, love and understanding. Dessutom får vi inte vilja ha barn, vilket jag råkar veta att många homosexuella både önskar sig och tack och lov skaffar.

Så vem är först? Raggoparden, Lady Stalker, E, Lule-Anna, Lotten, Comvidare, Jessika, Cruella, MammaNonna, Kajsa J, Webberimakarn? Pseudo göra sig icke besvär den här gången och även svärmor är diskvalificerad av moraliska skäl, sorry. Vem är först?

Vem vill ligga med mig?

11 kommentarer:

Jessica sa...

Ptja, du såg ju vad jag skrev så det är väl bara att bestämma tid och plats då ;)?!?

Anonym sa...

Tja, jag är inte den som är den... När du kommer till Luleå i februari, kanske?

bengt sa...

Jag är ju diskad från början. Men din make och jag kanske kan spilla lite säd. Inte för jag vill, men för sakens skull.

genic är wv, lite oroande.

mammanonna sa...

Hej och hå! Maken erbjuder sina tjänster,men han är ju diskvalificerad förstås... och dottern fick plötsligt väldigt roligt! Men såklart, jag är pigg på det mesta som ger nya erfarenheter! Och vad gör man inte för att reta påven. Gla´ fortsättning och en uthärdlig avslutning på år 2008!

Anonym sa...

Men hörru, vi skulle ju gänga oss i NÄSTA LIV! Vill inte dö än ...
;-)

Väldigt smart uttalande av en viss herre. Not. Usch!

Hoppas nyårshelgen blir fin!

Kristina sa...

Jag har missat att påven har uttalat sig nu igen i bögdebatten. Man kan undra varför den frågan överhuvudtaget bekymrar en människa idag?

Lady Stalker sa...

Hörru, du MÅSTE ju bara vara med i min tävling! Skynda, skynda ...

Howdy Sailor sa...

Tack allihop för er öppenhet inför världsfred och befolkningshot. Maken tackar också och lovar att om han någonsin vill byta sida ska han genast kontakta Bengt eller PappaNonna.

Pseudonaja sa...

Josef Ratzinger, som karlstackarn hette innan han blev påve, var den förre påvens chefsteolog. Tillsammans är de indirekt ansvariga för hundratusentals AIDS-dödsfall. Det hade räckt med ett litet "använd kondom om ni ska ha sex men vill vänta med barn" och en massa människor, speciellt i Afrika, hade fortfarande levt.
Att sedan välja Ratzinger som påve är att fortsätta på samma tragiska väg, där katolska kyrkan vägrar gå i takt med den verklighet som råder i världen idag.

Comvidare sa...

Jag rodnar klädsamt över detta intressanta erbjudande. Vad gör man inte för världsfreden?!

Från ett mera privat perspektiv så ligger jag nog med vem som helst just nu...håller nämligen på att frysa ihjäl i min förkylning. Grejen är bara den att som sjuk så är man inte högvilt precis!

Anonym sa...

Anytime....
Kajsa