tisdag 2 december 2008

Voyeur

Från en av mina arbetsplatser kan jag se in i köket hos en fin, svensk familj. Deras inredning är skrupelfri och de har precis julpyntat. När familjen äter frukost skrattar de vänligt mot varandra. Där är mamman, kanske i min ålder, med fina, välstrukna kläder och ett piggt leende. Där är pappan, som ser ut att vara i vilken ålder som helst mellan 20 och 50, i ordentligt blåställ. Och där är de två barnen, flickan lite äldre än pojken men båda i mellanstadieåldern.

Båda barnen spelar blåsinstrument och flickan har en tröja som det står "Kamratstödjare" på. Barnen har hjälmar som matchar cykelramarna. Familjen har två fräscha bilar. En gång hjälpte pappan mig att gräva fram min bil när jag hade kört in i en snödriva. Han log vänligt och sa att det var så lite så.

Nu står en gran lutad mot deras garageport. De väntar nog ett par veckor med att klä den. Först ska Luciatåg avklaras och diverse föreningsaktiviteter julavslutas. Och här sitter jag och önskar att jag kunde gifta mig med dem, inte honom utan båda två. Jag skulle kunna bo under trappan som Harry Potter. Så kunde vi baka pepparkakor tillsammans och jag kunde ta klarinettlektioner. Sexet får de klara själva, men de får gärna ödsla lite kärlek på mig.

Julen gör mig alltid så drömmande.

8 kommentarer:

Comvidare sa...

Visst är det svårt att inte titta in, bakom ljusstakarna, och iaktta julglada ansikten? Till vardags är jag en måttfull fönstertittare, men vid juletid är jag ohämmad!

Jessica sa...

Jag kan skicka lite kärlek :)

Lotten Bergman sa...

Det låter preciiiis som hemma hos oss.

Howdy Sailor sa...

När jag körde förbi för ett tag sedan hade de levande ljus vid middagsbordet. Jag övervägde att parkera bilen och helt enkelt flytta in hos dem direkt, men så insåg jag att jag nog skulle saknas av min familj.

Comvidare: Ja, visst blir man lite av en fluktare under julen. Men så ser det ju så mysigt ut inne hos alla också, särskilt när det är grått och kargt utomhus.

Jessika: Det gör du redan :)

Lotten: Lägger man bara till tre ungar och byter blåstället mot den djefla mannens dator så blir det säkert som hos er. Jag överväger ju att våldgästa dig under nästa år och då kan jag göra en jämförande analys.

Anonym sa...

Har inte alla alltid levande ljus vid middagsbordet? *ser förvirrad ut*

Howdy Sailor sa...

Raggoparden: levande ljus hos oss kräver minst en brandman närvarande ...

Anonym sa...

Ja men en brandman vore trevligt att ha :)

Lady Stalker sa...

Trösta dig med att skenet alldeles säkerligen bedrar! Säkert ligger en hund (oj, förlåt!) begraven där under trappan.

Och vart ska du skicka din egna sexiga man? ;-)