lördag 13 december 2008

Ljuset har återvänt

"Mamma, nu har ljuset kommit tillbaka och jag kommer aldrig någonsin kunna sova igen", säger Sexåringen förtvivlat. "Förut var det mörkt och bra men så väckte Filip mig."

Hon är arg, rent ut sagt förbannad. Några korta ögonblick senare sover hon djupt.

För mig har också ljuset kommit tillbaka. Bilen är fixad och det blev dyrt men den funkar i alla fall. Den nya datorn är installerad och har inte dött än. Maken har kommit hem och jag ska förhoppningsvis få sova inatt.

Det ser ljust ut. God natt och sov så gott.

5 kommentarer:

Pseudonaja sa...

"efter regn kommer sol"

Anonym sa...

Men en vanlig bilrepration kan du väl inte dra av? :)

jag fick retot som verifieringsord, btw. Ett reto, flera retos?

Kristina sa...

Vad skönt att det händer bra saker emellanåt. Hur har lucian och stjärngossen varit?

Anonym sa...

Vad härligt! Hoppas du fick lite värmande innanför "västen" innan du somnade i går. Glögg eller som wine?

Ha nu en skön vecka! Min dator hälsar! :-)

Anonym sa...

SOME wine menar jag ...