onsdag 14 januari 2009

Till min älskade

Vännen, du fyller 40 år på måndag. Det blir stort kalas i helgen. Du har önskat dig en blue ray-spelare men se det får du ingen av mig i alla fall. En ägare av en "flickstereo" (ditt ord) kan knappast anses kompetent att välja rätt elektroniska prylar. Nej, du får en spa-weekend, då du kan ligga och bubbla, knådas lite och äta god mat.

Varför berättar jag det här redan nu? Jo, som jag ser det är det helt säkert eftersom du ändå aldrig kollar vad Howdy har för sig.

HUR KAN MAN INTE LÄSA SIN FRUS BLOGG???

(Må alla tjallare drabbas av behandlingsresistenta huvudlöss!)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag vet fler som inte läser sin frus blogg ...

Jessica sa...

Det är en dvd-spelare med twist.

Jessica sa...

vad är en tjejstereo förresten?

Howdy Sailor sa...

Lady: Vad är det för fel på makar egentligen, eller tror du att de tjuvläser? Jag lär väl få reda på det ...

Jessika: Jag kanske borde skicka dig på presentinköpsuppdrag ;o) En flickstereo har alla komponenter samlade i en enda box. Maken gillar att blanda och koppla ihop själv.

Pseudonaja sa...

Om na inte vill ha spa-paketet så kan jag tänka mig att volontera.

Comvidare sa...

Blir jag din älskarinna då eftersom din man inte vet att vi har en relation? Kanske jag är älskarinna åt väldigt många, utan att veta det. Hmmm.

Anonym sa...

Jag är också oläst av den andra hälften. Så det är inte bara en manlig sak.
Kan det vara att ge sin partner ett eget utrymme?

Howdy Sailor sa...

Du har så rätt, Bengt (och nu känner jag mig både sexistisk och överdrivet nyfiken). I min mans fall handlar det dock troligtvis om att han är urless på mina texter; de dyker ju upp i tidningar hela tiden så jag tror helt enkelt inte han orkar läsa dem längre.

Vad det (kanske) egentligen står i inlägget är att jag skulle vilja att han öppnade sig lite mer, gärna i en blogg. Han är så himla hemlighetsfull.

Jessica sa...

Men han hämtar dig snällt när bilen pajar mitt ute i ingenstans, och kommer med vindrutetorkare när du har kleggat fast den ena trasiga med tuggummi.
Jag har också en tjejstereo för övrigt.

Howdy Sailor sa...

Ja, jag har verkligen haft tur som fått honom på kroken. Han är gjord av guld och diamanter och förtjänar att bubbla och knådas.

Kristina sa...

Howdy! Skall det bli stort kalas till helgen? Jag har uppfattat det som att det blir "lite kaffe" för släkten.

Howdy Sailor sa...

Kristina, jag har många bud just nu. Vad jag förstår ska det bollas med er också. Det största jättefeta kalaset blir dock i sommar.

Anonym sa...

Mannen fick redan på att jag hade en blogg via hans syster som hittat den. Jag bad honom att inte gå in på den. Vill hellre ha en direkt kommunikation med honom, inte att han ska följa mina tankar via bloggen.

Bubbel blir nog minst lika uppskattat det med.
Är man pryltokig så är det roligare att gå i affärer och finurla över vilken som blir bäst, själv.

Jessica sa...

Du får rapportera över presenten och kaffet/kalaset senare! Hoppas det blir trevligt!!

Howdy Sailor sa...

Idag har jag handlat ingredienser i massor. Ett tjugotal blir vi i alla fall, så tar vi jättepartajet i sommar.