måndag 6 april 2009

Kreativt hjärnsläpp

De som säger att kreativitet är som en positiv spiral har helt fel. Jag är så jäkla kreativ på jobbet och hemma att jag står helt tom inför vad jag ska skriva här på bloggen.

Idag har jag gjort färdigt en kurskatalog i massor av färger och med klotrunda bilder. Senare idag ska jag göra en affisch åt en kläddesigner. På kvällarna jobbar jag med ett beställt projekt där jag förväntas författa och inte som jag brukar, rapportera.

Och så är jag ju mamma också och flänger runt på än det ena, än det andra. Förra helgen sydde jag kläder till den lilla isprinsessan och jag blir lika förvånad varje gång något jag syr faktiskt blir bra.

Det är alltså kjolen jag sytt. Jag hittade till slut en lämplig marinblå topp, vilken dock inte är den på bilden (fleecejackan är en klubbjacka som alla har utanför isen).

Tre gånger såg jag Tjörns lokala version av Stars On Ice och tre gånger glömde jag ta med mig systemkameran. Följande bilder är tagna med mobilen.

De stora flickorna

De små flickorna. En är min.

Nej, fy fasen vilket nollställt inlägg. Ändå är jag otroligt nöjd över att jag faktiskt skrivit det.

3 kommentarer:

Jessica sa...

I beg to differ om den kreativa förmågan. Inlägg över utflykter över bro när man är så kissnödig att man håller på att krevera och till slut gör upp planer på hur man kan döda en vägarbetare med en hårtork. Plus andra inlägg.

Kristina sa...

Var den lilla isprinsessan nöjd med uppvisningarna? Jag får höra sen?

mammanonna sa...

Håller med Jessica, det här är en blogg som jag läser och mår bra av. Och som lockar fram ett skratt alltsomoftast. Och jag saknade dig mycket när du gjorde uppehåll. Den där polon har jag faktiskt funderat över, kul att du fick till det.