lördag 28 mars 2009

Howdys fulkulturfyra

Jag gillar ju egentligen inte alls enkäter eller frågeformulär och tänkte därför inte kopiera och svara på Lottens kulturfyra, men så svarade jag tyst för mig själv och insåg att aldrig förr har fyra svar så innerligt och ärligt illustrerat mitt liv. Här är frågorna:

1. Vilken bok läser du just nu?

2. Vilken skiva lyssnar du på just nu eller lyssnar du mest på för tillfället?

3. Vad är det roligaste du ser fram emot den närmaste tiden?

4. Vilken blogg läser du helst, just nu?

Och här är svaren:

1. Boken jag läser just nu (eller just läst ut) är Bedårande barn av sin tid/Historien om Noice av David Bogerius. Det snopna är att jag själv skrivit exakt samma bok men kallat den Tonårsdrömmar istället. Här är två av illustrationerna i min version:


Fotot är taget av mig själv på Domusrestaurangen i Boden den 24 juli 1981. Jag hade inga moraliska betänkligheter innan jag antastade idolerna och bland annat stal en pommes frites av söte sångaren Hasse Carlsson i mitten. Pommes friten, som numera liknar ett barr, finns i en plastficka i en pärm döpt Noice.



Ja, tänk om man hade kunnat läsa "alla brev". Namnet "Giho" skulle egentligen vara "Gitto", mitt smeknamn när det begav sig, men min coola namnteckning fick de två t:na att se ut som ett stort H.

2. Skivan jag lyssnar på mest nu är Circus med Britney Spears. Och ja, JA, javisst, jajamensan, jag ÄR --> 41 <-- år!!!

Jag visar versionen med spansk översättning, som en liten bonus. Kolla in hennes heta "l" och prova sen att säga ett "l" med samma mimik. Fullständigt omöjligt. Men varför denna skiva då? Jo, because I'm worth it!

3. Det roligaste jag ser fram emot nu är STARS ON ICE nästa vecka. En liten brasklapp dock: det är Tjörns lokala version och minsta dottern är med i två nummer.

4. Bloggarna jag läser är ERA!

6 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Stars on Ice? Är det något att ta med en 6-åring och en 3-åring på?

Howdy Sailor sa...

Javisst, måndag och tisdag kl 18:30 i Rönnängs ishall. Fast man måste vara där en timme i förväg om man vill ha sittplats.

Pseudonaja sa...

Aha, jag tänkte mig som nästa helg. Vi kan tyvärr inte varken måndag eller tisdag. :(

Howdy Sailor sa...

Åh, va synd. Fast jag ska lägga ut en bild eller två här på bloggen. Har fortfarande inte fixat lillans kläder men jag får ta mig samman imorgon.

Pseudonaja sa...

Det får blir en annan gång.

Hoppas att det går bra för dottern!

Kristina sa...

Jag ser också på sätt och vis fram emot Stars on Ice även om jag inte är där, eftersom jag jobbar i Göteborg just de dagarna.