fredag 13 mars 2009

Marinblå polo och brutna löften

Flera veckor senare är jag tillbaka, mer förvirrad än någonsin. Vad var det för blackout jag fick? Har jag den fortfarande? Varför har jag lovat Lotten att skicka wv och sedan inte gjort det? Är jag en usel människa?

Och framför allt: HUR HITTAR MAN EN MARINBLÅ POLOTRÖJA I STORLEK 122?

Ja, det var alltså det sista problemet som fick mig att ta till Blogger. Jag har letat på Tradera, Blocket, samtliga (tror jag) nätbutiker och jag har googlat "polo 122", "marinblå polo", "barnpolo" (testa att googla den, ni) och till och med "pojkpolo", trots att den ska vara till en liten tös.

Så kom jag på det till sist: Jag ska blogga om det! Jag ska återvända till cybervärlden och jag ska göra det med ett uppdrag. Jag ska till och med ta mig samman och leta reda på orden till Lotten.

Howdy is back! Och ni får gärna tipsa om hur man hittar en marinblå polotröja i storlek 122.

19 kommentarer:

E sa...

Ah , trevligt att du är tillbaka!
Jag kan inte hjälpa till med polotröja dock men hoppas du hittar.
Kram

Anonym sa...

Hurra! Du har återvänt! Må du hitta en polo också.

Jessica sa...

Hallelulja skulle jag säga om jag inte var så totalt avtänd av Vatikanens senaste äventyr ;)!! Välkommen tillbaka!

Jessica sa...

ska leta efter en tröja

Kristina sa...

Jag säger också välkommen tillbaka! Fattade aldrig varför du slutade. Jag kan sy en mörkblå polo men funderar: Om alla tjejerna skall ha en mörkblå polo? Hur gör de andra familjerna för att få tag på en? Kanske finns en, till konståkningen, knuten inköpscentral?

Howdy Sailor sa...

Hej hej allihop och jisses vad snabba ni är.

Kristina: I det numret som polon ska vara med är det bara färgen marinblått som vi fått "order" om. Kjolarna är färdiga och det räcker att överdelarna har samma färg. Jag vill själv att det ska vara en lite varmare polo eftersom hon ska åka två nummer med ganska lång väntan emellan och därför kan bli snuvig om hon inte har ordentligt på halsen.

Lotten Bergman sa...

Vi har en outlet som heter XXX (nej, jag har glömt namnet, men det är siffror någonstans, som "Level 42" eller "Lager 122"), men det tar 27 minuter att åka dit och det gör jag fan inte ens för mina egna barn.

Sy på en ärmmudd på en t-shirt!

Howdy Sailor sa...

Tack för tipset, Lotten, och jag ska tamejfan göra det också. Om inte plan Ö lyckas nästa vecka, då jag åker till en outlet på bonnigaste Orust.

Lotten Bergman sa...

Apropå ärmmudd på t-shirt: min mormor skröt ofta om sin synnerligen långa och smala hals. Det var inne på 1920-talet, sa hon.

Jessica sa...

Hemligheten till rapid response, Howdy, är att man har de som har strövat från den rätta stigen kvar i sin Reader. När Readern signalerar, då agerar man.

Anonym sa...

Hur polo:ig? Såna där undrställ har liksom en liten ståkrage som sitter åt runt halsen, skulle det funka? De är ju alltid marinblå av ngn anledning.

Howdy Sailor sa...

Good point, Raggoparden. Jag kollar sportbutikerna.

Jessica sa...

det är sent på säsongen för underställ i poloform. Jag hittar en del i x-small i fleece, merino-ull men de kostar som x-small i merino-ull och fleece.

Howdy Sailor sa...

Tack Jessika för att du letar men precis som du har insett så finns det ett litet budgetkrav också. Jag kollar outleten nästa vecka eller så gör jag som Lotten föreslog. Jättetack i alla fall.

mammanonna sa...

Välkommern tillbaka! Jag kan också sy en åt dig om du inte hittar. Hoppas du fortsätter skriva lite ibland även utan polo!

Jessica sa...

Det där att den måste vara i blått sabbar allt, annars finns det tröjor till bra pris men blåa... inte så mycket. Bara så att du vet ;)

Howdy Sailor sa...

Ja, visst är det underligt att en standardsvensk färg som marinblått inte går att uppbringa?

Anonym sa...

Skaffa en vit och färga?

Anonym sa...

http://www.iob-butiken.se/shop/?artnr=43261

http://www.laredoute.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=30564&productId=221158&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=