tisdag 14 juli 2009

Hur man skämmer ut en pojkvän

Eftersom jag är lite småirriterad just nu tänkte jag passa på att blogga om något jag endast i irriterat tillstånd är stolt över: Hur jag skämde ut min pojkvän året innan jag träffade maken. Han hette förresten samma som maken, vilket har förenklat avsevärt för mig då jag helt och hållet sluppit olämpliga felsägningar. Nåväl.

Exet var väldigt noga med hur saker såg ut och verkade. Därför är det förstås lite lustigt att han drog omkring med mig men kanske var det lite status i att jag var fem år äldre (bara bäbisen var han). Han var så noga med att allt var korrekt och av senaste modellen att han aldrig tvättade sina mörkblå Levi's eftersom de skulle kunna blekas då. Istället ångade han dem emellanåt (när de började lukta kanske?).

Jag och exet var på en konsert med Red Hot Chili Peppers och där träffade vi på en gammal väninna till mig. Exet blev eld och lågor när han såg hennes skönhet; han fjantade och spexade runt och rent ut stötte på henne. Detta kunde jag stå ut med. Sedan rusade han iväg och handlade drickor och kom tillbaka med en till henne och en till honom. Detta kunde jag också stå ut med. Sen viskade han till mig: "Inte för att jag vill göra dig ledsen, men fan va mycket snyggare än dig hon är". Detta kunde jag inte stå ut med.

Jag övervägde att hälla hans dricka över honom men det är alldeles för klassiskt och skulle till och med kunnat ge honom status. Att skälla på honom skulle möjligen ge samma dåliga effekt, så jag valde ett tredje alternativ:

Jag headbangade hela konserten! Där satt exet och försökte vara cool och medveten och intill sig hade han en urtöntig dejt som headbangade oavbrutet. Till och med de lugna låtarna slängde jag mina lockar till, allt medan exet oroligt väste "Sluta, snälla ... Du gör ju bort dig".

En som inte är rädd för att göra bort sig är min älskade bror Erik, gymnasielärare i Tullinge. För att vinna biljetter till en rockkonsert antog han Bandit Rocks utmaning att undervisa iklädd björnkostym en hel dag. Och vilken konsert var det, tror ni? Red Hot Chili Peppers såklart!

7 kommentarer:

Lule-Anna sa...

Men vilken otroligt dum pojkvän! Han förtjänade att bli utskämd.

Luggen är i stort sett mitt enda minne av din bror. Det var inte mycket kvar av den nu.

Howdy Sailor sa...

Hej Anna! Ja, Eriks lugg var klassisk. Det är ett mysterium för mig hur någon med naturliga korkskruvar väljer att snagga hela håret.

Kerstin sa...

Fantastiskt bra sätt att ge igen på den puckade pojkvännen.
Och väldigt bra gjort av din bror med.

Ewas sa...

Precis som Lule-Anna så minns jag framför allt luggen! Men nu, utan luggen, så såg jag att dina båda bröder är ju faktiskt lika varandra. (Och dig.) Det såg jag aldrig när luggen fanns.

Jag som har korkskruvar i delar av håret förstår mycket väl att man kan snagga sig. Vissa morgnar när tovorna är som värst så skulle jag gladeligen snagga mig. Men sen sansar jag mig. Fast det infaller först när jag kunnat reda ut tovorna...

Kristina sa...

Söt liten nalle, som mer och mer liknar sin pappa.

Raggoparden sa...

Känner alla här varann? :)

pärlbesatt sa...

Den där pojkvännen skulle snudd på förtjänat att nån gjort en Bobbitt (stavning?) på'n, fy vad ofint. Undrar hur det gått för honom, med ett så gräsligt sätt?