onsdag 5 maj 2010

Stoppa pressarna: Jag vill byta fiolbok!

Åttaåringen vet vad han vill. Just nu vill han byta fiolbok och börja i Violinisten 2 istället för Violinisten 1. Han har påtalat detta flera gånger, både hemma vid matbordet och för musikläraren.

Nu har han påtalat det för den lokala pressen också.

Det var nästan att jag satte kaffet i fel strupe när jag slog upp morgontidningen igår. I en artikel, illustrerad av en fyrfärgsbild på en bistert leende Åttaåring, läste jag följande citat:

- Tyvärr fick jag inte spela ur tvåans bok idag, men det gick bra att spela ur ettans också, fast det hade varit roligare med tvåans, säger XX efter lektionen med Kulturskolan.

Idag hörde flera släktingar, bekanta och arbetskamrater av sig och frågade hur det gick med tvåans bok. Och på Ica träffade jag fiolläraren, som meddelade att Åttaåringen nästan var klar med bok ett.

Massmedia är makt, med andra ord, även om det handlar om ett reportage om Kulturskolans värvningsturné. Konsten är att få med sitt budskap, något som Åttaåringen insett och behärskar till fulländning.

4 kommentarer:

Malinka sa...

Kan du skicka upp honom till Stockholm? Jag behöver hjälp med att väcka uppmärksamhet för det hemska resultatet av det hemska skolvalet, och jag tror definitivt att en bistert leende åttaåring would do the trick.

Howdy Sailor sa...

Det hade han nog gillat och leendet sitter som ett smäck.

pärlbesatt sa...

Såg din kommentar om en hel Billy-hylla med pärlor... Hjälp. Nästan så att jag hyperventilerar (även om jag själv har ett stort Elfa-rack fullt, men man liksom aldrig få för mycket pärlor).

Och jag håller nog inte med den goda Coco om bijouterier. Jag har gärna både sötvattenspärlor (om än odlade billighets) och halvädelstenar. Och varför inte blandat med plast och annat, bara det är fint så.

Coolt med Crazy horse. Visste faktiskt inte att stället var döpt efter en indian-hövdning. :) Eller att hövdingen fått ge namn åt ett titties'n'ass-ställe.. :)

Damen sa...

Helt underbart!