torsdag 24 juni 2010

Min man och Sture

Min man har en ny kompis som vi kallar för Sture (trots att han troligtvis är en hon). Sture håller maken sällskap när han bygger på verandan på kvällarna. Samtidigt roar sig Sture på sitt håll, genom att fånga insekter och käka upp dem.

Sture i sitt lilla krypin på verandan.

Kolla nu på nästa bild och fatta hur förbaskat jädra stor Sture är. Det är alltså FLUGOR han har fångat i sitt nät. Ändå vägrar maken flytta på (= döda) Sture eftersom han anser att spindlar är nyttodjur.

"Gör det själv", säger maken lömskt.

"Men det fattar du ju att jag aldrig skulle våga", skriker jag desperat.

"Just det", svarar den ondskefulle äkta hälften.

Kanske Universeum vill ha honom?

3 kommentarer:

Jessica sa...

Jag hatar insekter men spindlar samlar jag ihop och släpper ut (levande). Humlor också.
Jag ställer mig på den ondskefulla makens sida.

Damen sa...

Så lustigt. Jag var just på toaletten (kl 2 på natten) och där fanns en riktigt stor spindel. "Jag låter dig leva om du inte stör mig", sa jag och han verkade gå med på det.
Ibland tänker jag på när Prinsen och jag var på London zoo. En expert sa att om alla spindlar skulle utrotas så skulle människan överleva i ungefär två veckor. Vi klarar oss inte utan dem. Tänk på det nästa gång du ser Sture.

Raggoparden sa...

Husspindel, va? Troligen en hona (Stura?)
Hade en i badrummet som gjorde trassliga nät i hörnen och kom fram och såg förhoppningsfull ut när jag tände ljuset. Jag brukade nämligen sprätta silverfiskar åt spindelns håll so den kunde rusa fram och käka upp dom.
Var det styggt av mej?

Fö blev dagens verifierigsord "matog"..