tisdag 28 oktober 2008

Det blev ingen dödsstjärna ...

... men väl en planet där Jabba the Hut håller prinsessan Leia fången i bikini. Skeppet var komplett till cirka 80 procent och från den här vinkeln syns inte att Jabbas innertak är blått och rött eller att skeppet har konstiga gula lappar baktill. De andra skeppen har vi gjort helt från spillego, vilket tyvärr bara avslöjar att vi har på tok för många småprylar.

Roligt var det faktiskt också, även om jag fick ont i nacken efter sex timmar. Sen kan tilläggas att någon riktig supermamma är jag inte eftersom det inte är särskilt svårt att ta ledigt en dag om man är egenföretagare. Jag är snarare en dålig förälder eftersom barnen bara får två dagar hemma under höstlovet.

Uppdatering: "Mamma, har du berättat att du klippte sönder en bit så att den skulle passa fastän det var DU som sa att man bara skulle använda bitar man hade och inte förstöra nåt? Har du berättat det, eller? JAG skulle aldrig ta sönder en legobit med en sax eller kniv."

Uppdatering: "Mamma, han heter inte Habba utan Jabba!" Förlåt en korkad morsa ... som nu har ändrat det katastrofala misstaget.

14 kommentarer:

cruella sa...

Just det! Glöm aldrig bort MAMMASKULDEN!

Pseudonaja sa...

Lego är skoj! Det är roligt att skapa med sina barn.

Howdy Sailor sa...

Mammaskulden är tyvärr obotlig. Undrar om pappaskulden är lika stark. Jag betvivlar det.

Anonym sa...

Vad fint! Och klart Leia skall ha bikini, det är väl jättevarmt där.

Anonym sa...

Lego!
Ball....
När jag fick barn, så köpte jag en massa lego. Dels för barnen och dels för en själv. Hmmmm....
=)

Otroligt fräck bloggadress har du.

Comvidare sa...

Mm, mysigt. Jag skulle nog kunna ta en hel dag ledigt för att bygga pärlplattor. Men jag har upptäckt att dottern lessnar före mig när det gäller pyssel. När det däremot ska lekas med "my little pony" så har jag lessnat innan vi ens börjat. Det borde finnas en lag som säger att föräldrar bara behöver leka lekar som innebär att något skapas. Typ planeter.

Howdy Sailor sa...

Ja idag känner jag mig riktigt kreativ. Det sitter i än.

Pärlplattor är också jättekul. Såg i nån annons att man kunde beställa beskrivning och pärlor efter ett fotografi och överväger att göra bröllopsfotot. Vi pussas och är så söta att endast plastpärlor kan göra det rättvisa.

Howdy Sailor är min hyllning till Fassbinder och tysk homoerotik ;o)

Nä, skämt åsido, mitt allra första inlägg (i augusti) berättar vad jag fått namnet ifrån ...

Anonym sa...

Hahahah....
Ja, just det. LP-skivan.

Åh, jag minns då jag köpte Samantha Fox - Touch Me-lp´n och Aha - Taken on Me.

Insåg också precis att jag hade en ganska feminin musiksmak som ung.


Ja ja...Det var tider det.

Howdy Sailor sa...

Jag kan nog komma på en och annan kille som köpte Samantha Fox också ...

Howdy Sailor sa...

Kotteby och jag diskuterar alltså ett inlägg i hans blogg. Klicka på hans namn så blir det lättare att hänga med :o)

Anonym sa...

Vilket flott bygge! Tycker i alla fall att du får en stjärna ...

Jag är egenföretagare som du, och mina barn har också bara två dagar ledigt denna vecka!

Nu måste jag ju läsa om namnet Howdy Sailor!

Anonym sa...

ahh..jag tvingar mina att städa gården när de har lov, det är vår gemensamma aktivitet..kanske har missat nåt? :)

Anonym sa...

Haha, garvar åt dina uppdateringar!

Kristina sa...

Håller med om att..var det verkligen nödvändigt att stympa legobitar bara för att de skall pasa in i mainstream. Får man inte sticka ut på baksidan?