lördag 18 oktober 2008

Jädrans vad jag blöder i fingret

Jag är vuxen. Jag är vuxen. Jag är vuxen. Jag är vuxen. Människor har skurit sig i alla tider. Kvinnor vars makar inte är hemma har skurit sig i alla tider. Det är bara några centimeter. Det dunk-dunk-dunkar i fingret. I handen. I armen. I hjärtat. Människor har skurit sig i alla tider. Jag är vuxen. Jag måste ta hand om barnen. De får inte veta något. Varför har vi bara plåster med Askungen och Spiderman på? Jag får ta dubbla för det blöder igenom. Askungen ligger ovanpå Spiderman. Så det kan bli. Jag är vuxen. Jag måste ta mig samman. Jag vill gråta. Det bränner bakom ögonlocken. Jag vill att min man ska komma hem. Jag måste göra något.

Jag skriver om det.

9 kommentarer:

Jessica sa...

Oj då, vad har du skurit dig på?!

Det är inte roligt att göra sig illa, sedan kan man vara hur vuxen som helst. Om du inte har investerat i steristrip och plåster från compeed, inte skavsårsvarianten utan plåstrena så borde du göra det för hemmaapoteket!
Skickar en kram!

Howdy Sailor sa...

Tack Jessica. Jag skar mig på ett jädra järn från en hundraårig stol som jag skulle flytta på. Så nu får man väl blodförgiftning också.

Som tröst har jag badad turkost skumbad med barnen. Femåringen har sedan målat mina tånaglar (och delar av tårna) och Sjuåringen har skrivit en dikt.

Nu mår jag bättre.

Comvidare sa...

Haha! Förlåt att jag skrattar åt din olycka, men det var så himla roligt skrivet. Vill du ha sympatier från mig så måste du klämma in lite vemod också.

E sa...

Fniss...ja det var verkligen roligt skrivet!
Skönt att det känns bättre efter skumbad och dikter och allt.

Howdy Sailor sa...

Ack ja, spara skrattet tills jag bloggar live från fingeramputationen ;o)

Fast ungarna skrattade nästan på sig åt plåsterarrangemanget.

Kristina sa...

Kunde du inte ha ringt efter mig? Jag hade kunnat komma och plåstra om dig! Jag har både stålmannen- och bamseplåster!

Howdy Sailor sa...

Svärmor Kristina, faktum är att jag för ett kort ögonblick övervägde att ringa díg.

Lady Stalker sa...

Stackars dig! Blåser genom sajberspejs! Bättre nu?

Och du ... såååå illa kanske det inte är om du kan knattra på tangentbordet? Eller kör du pekfingervalsen?

Howdy Sailor sa...

Du skulle se vilket märke jag har fått. Plåstrena åkte nämligen av med diskvattnet idag.

Jag knackade för fullt med blodiga fingrar. Allt för konsten, vet du!