torsdag 23 oktober 2008

Finn fem fel!


Fast det räcker med ett. Igår såg min profil ut som bilden till vänster, idag som bilden till höger. Tyvärr är båda suddiga men det är å andra sidan hela jag just nu. Ser ni nån skillnad?

Här är facit:

Just det! Jag blev ett år äldre vid midnatt. Det är min fölseda. Högtiden har tack vare mina agenter (barnen) uppmärksammats av:
  • 16 bibliotekarier
  • sex nämndsekreterare
  • ett kommunalråd
  • sex konståkningstränare
  • en dockteater
  • fyra fritidsledare
  • tre småskollärare
  • en brevbärare
  • fem grannar
  • cirka 15 för mig okända barn
  • cirka 30 för mig kända barn
  • en ICA-expedit
  • tanten i kiosken
  • cirka 20 förbipasserare
  • familj, släktingar och vänner.

Jag hade med mig tårta till jobbet eftersom man ska det. Bakade en igår, dock ej den som arbetskamraterna mumsade på i morse. Kakan jag bakade var jättegod men fick skrapas ur formen med sked, vilket funkade bra för familjen.

Istället fick min man kallas in som jourhavande konditor. Han använde samma recept, samma ingredienser, samma visp, samma form, samma ugn och samma tid men fick ändå en kaka som var cirka sex gånger fluffigare än min. Är inte det diskriminering så säg?

Uppdatering: Nu har högtiden också uppmärksammats av flera gulliga bloggare, både i kommentarer och mejlledes. Kram till Lule-Anna som grattade mig först, faktiskt innan barnen gjorde det ... JÄTTETACK ALLA!

Uppdatering: Jag har nu gett mig på att försöka göra korrekta punktlistor enligt Lottens fina exempel. Tyvärr delar jag inte hennes intresse för svenska språket men hon är trots allt min guru på området och tålmodigt bollplank. Dessutom är det alltid kul att göra rätt. Hoppas det blev det nu.

13 kommentarer:

Comvidare sa...

Grattis i efterskott då!

(glöm inte att lägga till att en bloggare ocskå uppmärksammat högtiden)

Anonym sa...

Grattis!

Bra man du har där, det är bara njuta av att han gör det bättre.
Slutsatsen där blir ju att han alltid borde baka till dig :)

Jessica sa...

Grattis!!!

Här funkar faktiskt också kaka skrapad ur form bara den fortfarande smakar kaka. Sen kan man dölja eländet under lite grädde vanlijsås och två matskedar sylt och äta upp allt.
Ta det som ett vänligt råd att om det nu ska närmas något Jan Hedh-aktigt så ska du vara avstängd och placerad fem meter från ugnen, och maken ska vara i full kontroll av ja, köket helt enkelt ;).

Allt gott!

Pseudonaja sa...

Men hurra och grattis!

Må du ha lycka och välgång på de sju haven!

Anonym sa...

Jättegrattis från Ladyn! *Kramar om!*

Det var till att bli uppvaktad! Nästan en Fånig Merit! ;-)

Och då är ju rollerna solklara framöver: Maken bakar och du njuter ...

Ha en skön helg!

Howdy Sailor sa...

Puss på er allihopa! Och tack för tipsen, Jessica. Nu åt vi geggan med aprikosmarmelad men lite sylt eller glass hade också varit gott.

I Femåringens loggbok (som man får i skolan på Tjörn) hade klassen (!) skrivit en grattishälsning. Herregud, jag känner mig nästan kunglig.

Anonym sa...

Grattis - nu får du lägga en deckarförfattare till listan!

Howdy Sailor sa...

Jag tackar och noterar, ab.

Webberimakar'n sa...

Grattis i efterskott!

Kristina sa...

Herregud så hopplös jag är! Grattis kära Britta! Jag är totalt hopplös på att komma ihåg födelsedagar, så det måste man påminna mig om. Jag har haft en levande födelsedagsalmenacka ända tills mamma blev dement och därför är jag handikappad på området. Det blir väl så när man inte får lära sig att ta eget ansvar i tidig ålder, verkar det som.

Howdy Sailor sa...

Gulliga svärmor, hur ofta kommer jag ihåg din? Vi får köra ett jättekalas tillsammans, men först ska vi avklara en femåring som fyller sex!

Kram

Lotten Bergman sa...

Men kära nån, vilken snygg punktlista.

Jag är stolt över dig som vore jag din mor. Vilket hade varit konstigt.

Howdy Sailor sa...

Jippiiii, det blev rätt! Faktum är att du satt barnvakt hos mig på 70-talet hemma på Björx, på den tiden tre år var en stor åldersskillnad.