tisdag 2 september 2008

Allt det här är sant:

  • Ordet ”nakenchock” finns med i SAOL. Det finns däremot inte ”torskfusk” som används emellanåt av Göteborgs-Posten.
  • Det finns ett direkt samband mellan en mans utbildningsnivå och storleken på hans hustrus bröst (och all forskning börjar med en teori).
  • Staden Los Angeles heter egentligen Nuestra Senora la Reina de Los Angeles de Porciuncula.
  • Det som går och går men aldrig kommer fram till dörren är inte klockan utan tiden (enligt Sjuåringen).
  • Jag har hyrt ut min gamla studentetta svart till finalister i såväl Robinson som Idol.

Tillagt efter att maken gett mig en kassett han hittat på tippen:

  • Killar i übertajta vita spandexbrallor och benvärmare, bärandes parasoll, nersjunkandes i spagat PÅ LINA har en gång varit ett naturligt inslag i en musikvideo:


5 kommentarer:

Comvidare sa...

Ooops, kameramannen (kvinnan?) tappade visst bort Sandra där ett tag. Inte lätt att hitta henne bland alla övergräsliga kostymer. Och särskilt besvärligt blir det när hon kan byta kostym i ett ögonblick med hjälp av neonstrålar?!

Men trisslott till den som fattar vad hon sjunger. Två till den som förstår varför hon tittar kärleksfullt på hakmannen.

Howdy Sailor sa...

Mycket bra analys! Jag kan ha fel men är inte hakmannen en av de där Gibbarna?

Kristina sa...

Finns det något som är mer tidstypiskt än en musikvideo. Efter tre veckor får man vara glad om man blir camp eller kult, för annars är man definitivt ute för gott.

Pseudonaja sa...

Jag går direkt på väsentligheterna: Bor det yppiga kvinnor ihop med akademiker?

Howdy Sailor sa...

Hihi, jag hoppades nästan att ingen skulle fråga på det eftersom jag inte längre har "beviset" (i form av en tyvärr ganska tvivelaktig artikel). Nix, det är bara obildade karlar som lever med Silvstedthar. Sorry.