onsdag 10 september 2008

Outade gyllene skor

Den senaste veckan har jag och andra bloggare ägnat oss åt att ta fram låtar vi tycker det är pinsamt att vi gillar. Jag föreslog Stayin' Alive med Bee Gees men den är ju så kult att den inte borde räknas. Man borde ju snarare skämmas om man inte gillar den här låten:



Fast de vita brallorna behöver man inte införskaffa om man inte absolut vill det.

Pseudonaja tipsade mig om Herreys och då fick jag faktiskt hålla med. Den här gamla slagdängan är ju suverän (men varför har de apostrof i namnet?):



Nej, jag skäms inte längre. Jag sprayar gummistövlarna med guldfärg!

5 kommentarer:

Pseudonaja sa...

Att du inte skäms! ;-)

Howdy Sailor sa...

Lite rodnar jag faktiskt;o)

Lotten Bergman sa...

Det roligaste med Herreys vinst är när Fredrik "var är du idag?" Belfrage presenterar prisutdelaren med dessa ord:

- Och här kommer ... PRISUTDELAREN.

In kommer Björn Borg, iförd kavaj med uppkavlade ärmar.

Howdy Sailor sa...

Vilket minne du har! Varje dag berättar människor om roliga saker som hände för 20-25 år sedan och jag minns nada. Hoppas minnesförlusten beror på att viktigare tankar upptar allt utrymme.

Anonym sa...

Underbara nostalgifilmer! Här har du en som satt med fingret på videons inspelningsknapp vid MTV, hela 80-talet ... ;-)

Måste också hitta några gamla dylika låtar!

Kika in på min blogg som i dag har återuppstått! Där kan du hitta en hel del "gammal" musik under "Nostalgi".

Ha en skön helg!