torsdag 4 september 2008

LOL, en sån tradition!

Jag har en mycket konstig egenhet som har blivit en tradition: Varje halvår stalkar jag en amerikansk skräckskådis som jag inte ens är intresserad av. Det har bara blivit så. Låt mig börja från början:

Våren 1984 skulle jag och en jättesöt kille som också gick i första ring se Amadeus på bio. Jag hade ordentliga hångelförhoppningar men han kändes lite svårflörtad redan i foajén. Därför passade det mig utmärkt att biljetterna till Amadeus var slut och vi istället tvingades se B-skräckisen Children of the corn. Avsevärt bättre hångelförutsättningar än Mozart, vill jag lova. Minns inte så mycket mer från kvällen än att jag kysste Thomas i salongen och någon fick sin hand slaktad i en matberedare i filmen. Eller var det tvärtom?




Någon gång 1989 skrattade jag tills jag kissade på mig när jag såg världens fulaste snubbe i en film med Tom Hanks:




Sommaren 1993 mötte jag en kille i Las Vegas. Han spelade gitarr i ett band och reste runt på olika skräckfilmsfestivaler. Då kände jag igen honom och kom att tänka på Thomas, min första tungkyss.

För cirka fyra år sedan fick jag av en total slump tag i skådisens e-postadress och skrev ett kort mejl bestående av kanske en mening. Bara någon minut senare fick jag svaret: LOL (ett töntuttryck för Laughing Out Loud). Jag la mejlet till handlingarna och tiden gick. Ungefär ett halvår senare rensade jag mejllådan och hittade på nytt e-postadressen. Skrev ett dummare meddelande, bestående av en mening. Fick omedelbart svaret: LOL!

Så har det nu pågått i några år. Roligast var kanske i mars när jag skrev ”Why don’t you send me some catchy music!”. Vilket han gjorde, med avsändaren ”LOL”.

Så igår kväll var det dags igen. Jag var inne och grejade på MySpace och kom till hans sida. Där var fullt med avklädda brudar och jag tänkte att det har ju gått ett halvår nu. Så här avlöpte konversationen, som tog totalt sju minuter (och man får läsa nerifrån och upp):


> --- Den ons 2008-09-03 skrev COURTNEY GAINS > <
> Ämne: Re: >
> Till: britta_leander@yahoo.se>
> Datum: onsdag 3 september 2008 23.50
lol
On Sep 3, 2008, at 2:43 PM, Britta Leander wrote:
> you sure have some busty ladies among your 2 259 friends .

Inga kommentarer: