fredag 7 november 2008

A comment from The First Dog


Jag har förvånansvärt få passioner i livet, men här är en: hundar av rasen skotsk terrier. Sen att de är överjävliga och bitska spelar ingen roll för de är så otrooooligt coola. Jag har ägt fyra stycken, om man inte räknar in tre kullar valpar, och en dag ska jag ha en till.

Barney Bush här påminner mycket om min skotte Gus, som fick en varningstriangel instämplad i sin journal. Vetrinären frågade om han var pålitlig och jag svarade förstås ja, att han "kunde lita på att bli biten".

Stackars Gus uppfyllde inte rasstandarden för skotsk terrier. Men han fyllde upp den.

Laddie a.k.a. Sladden här var pappa till Gus.

8 kommentarer:

bengt sa...

Jag har haft en Norfolk, bästa kompisen.

Howdy Sailor sa...

Hej igen, du kommer på besök mitt i uppdatering. Va kul!

Alla hundar är de bästa kompisar man kan ha.

Kristina sa...

Den enda egna hund jag haft var en yorkshireterrier, och hon var helt ljuvlig.Men...inte lika underbar som min senaste katt!

em sa...

Jag har inte sett en skotsks terrier se'n jag var liten och kände alla söders hundar. Då var de populära, särskilt äldre damer hade övergödda skottar. En av dem bar alltid hem en av mattes påsar från affären - kan väl knappast ha varit något ätbart i den.
Margaretha

Howdy Sailor sa...

Mina skottar hade nog inte gått med på att bära hem något ;o)

Grejen med skottar är att de är beroendeframkallande.

Anonym sa...

Oj, oj ... jag som inte är någon hundfantast! Hur ska det nu går med giftermålet i vårt kommande gemensamma liv? ;-)

Howdy Sailor sa...

Du vänjer dig, Lady ;o)

Anonym sa...

Måste göra ett tillägg! Jag satt och läste en bok om olika hundraser för ena sonen. Kom då på mig själv med att tycka följande: Skotsk terrier är absolut sötast!
Du ser, det artar sig ...