söndag 2 november 2008

Sju saker om Howdy Sailor!

Jag har blivit utmanad av en av mina favoritbloggare, Lady Stalker. Här är utmaningen:

1. Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

Check, redan gjort!

2. Berätta sju saker om dig själv, alldagliga som knasiga.

Jag är snällare än man kan tro.
Jag har ett 37 centimeter långt operationsärr.

Jag är lyckligt lottad.
Jag är gift med en ursexig man.
Jag är rädd för trollsländor.
Jag har minst en lus i håret.
Jag tar aldrig dubbelnougaten.

3. Utmana sju stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Eftersom jag motsätter mig exponentiella kedjebrev utmanar jag bara en person: min svärmor.

9 kommentarer:

Lady Stalker sa...

Åh, en av favoritbloggarna! *Rodnar" och säger "Dito!".

Nu vill vi (i alla fall jag)

* höra mer om operationsärret

* få en ingående beskrivning alternativt se en bild av den ursexige.

Howdy Sailor sa...

Hej hej Lady: Operationsärret går från rumpestumpen till mittemellan skulderbladen. Jag är stelopererad i hela ryggen alltså.

Maken går inte med på att exponeras med bild. Ser man på. Då får jag väl beskriva honom istället: en vaniljbulle med kolasås på.

E sa...

Vilken underbar beskrivning av en man, synd att han inte låter sig exponeras, vi andra får hålla tillgodo med vaniljbullar istället.=)

Anna sa...

Men hallå! Världen är bra liten ibland! Hur många förtioettåriga Britta Leander från Luleå, som dessutom kallades Gitto, kan det finnas? Om jag inte misstar mig har du och jag gått i samma klass på gymnasiet och tillsammans haft svårt med koncentrationen på lektionerna i företagsekonomi :).

Howdy Sailor sa...

Kära Anna, visst minns jag dig. Men har jag sagt här att jag kallades Gitto? Det har jag kanske.

Nu har jag tusen frågor till dig men vi kanske inte ska ta dem här utan mejlledes?

Jag hoppar in på din blogg!

Comvidare sa...

Jag notetar att vi har samma åsikt när det gäller kedjebrev. Har vi månne samma åsikt när det gäller kedjerökare?

Howdy Sailor sa...

Comvidare: allt som har prefixet "kedje-" motsätter jag mig.

Anna: Var är din mejladress? Varför finns det en annan Gitto på din blogglista? Hur många Gitto finns det egentligen?

Anonym sa...

Hmm, det simmar i skrivande stund runt en dubbelnougat i min mage...

Lady Stalker sa...

Jag smaskar i mig bilden du gav mig. Men har å andra sidan en egen bulle att smaska på ... ;-)

Så du är från Luleå? Trodde du var en infödd Tjörnkvinna. Så lite man vet.

Själv vet jag intet, om vare sig Tjörn eller Luleå.