tisdag 4 november 2008

En död punkt på hitta.se

Maken: Om du tänker dig att du kommer från där Birgith bor så fortsätter du på den vägen och svänger där Åsa bodde förut men fortsätter förbi huset på en smal grusväg som bara är några meter bred så får du möte måste du köra ner i diket men du fortsätter i alla fall där in i skogen i kanske några kilometer förbi ett eller två eller fem eller kanske inga sommarstugor tills du ser en massa ved som är staplat och om du har kommit rätt en bergskam men då måste du först svänga på en ännu mindre väg som nästan inte syns men den är i alla fall till höger om du kommer från Åsas håll och ligger ganska nära ett ställe där kyrkan syns och sen kör du bara vidare tills du ser ett rött hus men kör för helvete inte fel för det finns ingen mobiltäckning där och det går inte att vända bilen.

Det är nog säkrast att jag tar med mig sov- och matsäck.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det kan ha varit sista inlägget från dig, då. Farväl.

Anonym sa...

Men om Howdy inte hörs av på ett tag får väl vi i Västsverige trycka ut den detaljerade beskrivningen och försöka leta rätt på henne.

Comvidare sa...

Jasså, ska du till'n'bengtsson!

cruella sa...

Hoho. Så där låter det enligt Bill Bryson om man ber om färdanvisning i England.

Howdy Sailor sa...

Tack allihop för er omtanke. Jag hittade på första försöket men trodde ett långt tag att jag kommit till Bermudatriangeln.

(n'Bengtsson hälsar, Comvidare)

Anonym sa...

Du kanske hade kommit till Bermudatriangeln och befinner dig nu i ett parallellt universum.

Anonym sa...

n'Bengtsson förresten, säger de så på Tjörn? Det låter så ... norrländskt i mina öron. Å andra sidan, på Tjörn kan väl vad som helst hända. Det vet man väl hur öbor är.

Howdy Sailor sa...

Ett parallellt universum är mycket möjligt; jag har nämligen precis lagat middag! Det är ingenting som Howdy Sailor normalt gör, vill jag lova ...

Fast jag är från Norrbotten, Ullah, så det är kanske därför jag inte reagerar på n'. Epiteten här på Tjörn är annars "hu" och "he" osv. "Hum wÄ dÄ hu Brîtta tört mä?" (Vem var det hon Britta talade med?)

Kristina sa...

Är det ham eller hu som e skvatt gÄrn?

cruella sa...

Beware! Du har hamnat i STEPFORD!

Lady Stalker sa...

Eller på Hotel California ...

Howdy Sailor sa...

Hotell California, den hade jag glömt. Där man inte kunde checka ut.