lördag 8 november 2008

Det ordnar sig alltid

Igår gick fläkten sönder i pelletspannan så vi har ingen värme i huset. Inatt ska Femåringens bästis sova över. Hela helgen befinner sig maken på partistämma i Viskafors eller nåt sånt.

Jag lagar fiskpinnar med ris. Min man hade nog kallat det en underlig kombination men det är i alla fall något jag behärskar. Ska försöka koka några bönor också.

Sen blir det pannkakor till kvällsmat, främst för att vi har så väldans mycket mjölk och ägg med utgånget datum.

Ja, det kommer säkert att ordna sig det här.

Uppdatering: Vi har nu ätit min mumsiga middag och det var ingen som klagade. Till och med bönorna gick ner. För att starta en trevlig konversation frågade jag bästisarna vad de ville bli när de blir stora.

Femåringen: Jag ska bli pensionär!
Bästisen: Jag ska bli affärsman!

Jag fick sedan en ingående beskrivning av hur man bygger en stol, för det har de lärt sig i skolan. Dagens pedagogik kanske inte är så tokig trots allt.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är aldrig fel att kunna bygga ihop en stol. Hoppas det löser sig med fläkten.

den blyga sa...

Ligemåde -som dansken säger.
Dvs förhoppningen om fläkten.
Såsom delägare i hus där hantverkare redan för 30 år sedan sa:"Sälj skiten medan den står upp!" känner jag för dig.
Hittills har ni ju tur med vädret...(?) Finnes vedkaminer?
wv: zymis är jag övertygad om att jag haft förut!(?)

Howdy Sailor sa...

Tack för uppmuntrande ord. Japp, vedkamin finnes, men den skapar en konstig rökutveckling. Fast vi har haft tur med vädret så jag misströstar inte.

Howdy Sailor sa...

Zymis är en klassiker!

Anonym sa...

Fiskpinnar med ris och bearanaisesås är grym mat :)

Anonym sa...

Hmm, vi har en panna i källaren som ser ut som om den hörde hemma på Nasa eller nåt. Jag fattar absolut ingenting när jag kollar på den. Min man däremot har det som kvällsnöje att gå ner och ratta lite på vreden. Han påstår sig ha sänkt uppvärmningskostnaden med 30 %. Men jag har ingen susning egentligen. Glad så länge jag slipper öppna pannrumsdörren.
Fiskpinnar och ris hade nog mina flickor gillat med. Jag hade hellre ätit bönorna.

Kul blogg!

/Monica